06
Kov

„YouTube“ ar televizija – kuri reklama efektyvesnė?

Stiprėjanti kova tarp „YouTube“ ir televizijos

Ar šiuolaikinis verslas gali pasitikėti vienu reklamos kanalu, ypač išmaniųjų įrenginių eroje? Pagalvokite, kaip dažnai žiūrėdami televizorių, priešais save turite kitą įrenginį – mobilųjį telefoną ar nešiojamą kompiuterį? Tikrinatės elektroninį paštą TV reklamų metu arba su telefonu rankoje einate pasidaryti arbatos?

Likdami objektyvūs, turime pripažinti, kad televizijos reklama įstrigo vieno įrenginio eroje, todėl rinkodaros specialistai ima abejoti TV išlaidų pagrįstumu. Be to, jei norite kuo tiksliau vertinti reklamos rezultatus ar skirstyti savo auditoriją, „YouTube“ reklama yra tai, ko jums reikia. Ar tai reiškia, kad turite giežtai atsisakyti reklamos televizijoje? Mes taip nesakome. Reklamos kanalo pasirinkimą lemia daugybę faktorių, kuriuos būtina įvertinti.

Ar „YouTube“ skelbimai yra efektyvesni?

Nors TV reklamos augimas sąlyginai yra mažas, reklama televizijoje užima didžiausią rinkos dalį. Deja, vis dažniau kalbama apie tai, kad TV reklama vartotojo nepasiekia arba yra sąmoningai ignoruojama. Tuo pačiu, įvertinti, ar vartotojas iš tiesų pamatė reklamą, yra gana sunku. Kalbant apie reklamos efektyvumą, reikia įvertinti tai, kad interneto rinka nuolatos plečiasi, o online reklama per pastaruosius metus vidutiniškai auga 15–17 proc. Šiuo metu „YouTube“ naudotojų bazė siekia daugiau nei 1,3 mlrd. Atspėkite – kiek vaizdo įrašų peržiūrima kasdien? Apie 5 milijardus! Amerikoje atlikti tyrimai rodo, kad „YouTube“ reklama pasiekia daugiau JAV suaugusių (18–34 metų amžiaus) nei bet kuris kitas tinklas. Atlikus daugiau nei 50 nepriklausomų tyrimų, dar 2016 m. JAV buvo patvirtinta, kad „YouTube“ gali pasigirti ir gerokai didesniu investicijų pelningumo rodikliu (ROI – Return On Investment).

Ar internetas tik jaunimui?

Ar „YouTube“ iš tiesų tinka tik jaunimui? Vertinant reklamos kanalus, akcentuojama, kad „YouTube“ reklama skirta jaunam miesto žmogui. Tuo tarpu vyresni gyventojai, ypač gyvenantys mažesniuose miesteliuose ar kaimuose, kur kas aktyviau domisi televizija. Iš kitos pusės, reikėtų iš anksto susitarti, ką vadiname jaunimu. Turint nemenką statistiką, galime matyti, kad pagrindinis auditorijos branduolys, sudarantis daugiau nei 70 proc. visų peržiūrų, yra 18–35 metų žmonės. Tuo pačiu reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad tiek 18–25 m., tiek 25–35 m. auditorijos pasiskirstymas yra beveik tolygus. Pastaraisiais metais sparčiai auga ir vyresnės auditorijos procentas. Kiek tikslinga teigti, kad „YouTube“ yra specifinis jaunimo kanalas?

Kuri reklama brangesnė?

Svarbus klausimas, apsisprendžiant, kurį kanalą pasirinkti – kiek išleidžiame ir ką už tai gauname? Jei rinksitės tradicinę TV reklamą, turėsite investuoti nemenką sumą pinigų. Naudojantis „YouTube“, griežtų minimalių investicijų nėra, nes iš esmės mokate už tai, ką gaunate (pvz., už tai, kiek peržiūrų sulaukėte), kitaip sakant, jums nereikės mokėti už reklamą, kurios vartotojas nenorės žiūrėti. Tai itin patogu, kadangi galėsite orientuotis į tikslinę auditoriją ir veltui nešvaistyti biudžeto, tuo pačiu vartotojas lieka patenkintas, nes turi galimybę nežiūrėti reklamos, kuri jam neaktuali. Televizija, priešingai, orientuojasi į mases, todėl mokate už visus reklamos parodymus net ir tuo atveju, jei jūsų potencialus klientas reklamos metu nuėjo į virtuvę ar perjungė kanalą. Tokios reklamos kaina – derybų klausimas. Visgi, nors televizija yra brangi, tačiau, jei skaičiuojame, kiek tenka sumokėti už tai, kad tavo vaizdo įrašą „YouTube“ kanale pamatytų 100 tūkstančių žmonių, internetinės reklamos kaina gali būti net kelis kartus didesnė.

„YouTube“ – tikslesnis duomenų valdymas

Išmatuoti reklamos efektyvumą – nelengvas darbas net ir patyrusiam rinkodaros specialistui. Reklama paprastai matuojama iš anksto apsibrėžtais kriterijais, pvz., naujomis vartotojų registracijomis, praleistu laiku svetainėje, pirkimu, interakcijomis ir pan. Nors „YouTube“ kanalas leidžia gan tiksliai matuoti vartotojo atliktus veiksmus, su tradicine televizijos reklama to padaryti negalime. Šioje kovoje „YouTube“ laimi ir dėl galimybės valdyti rinkodaros duomenis. Pavyzdžiui, „YouTube“ skelbimus galite taikyti pagal vartotojo amžių, lytį, pomėgius ir pan., vaizdo įrašų kanalų vietas, nustatytus raktinius žodžius ar frazes.

Ar tai reiškia, kad TV reklamos turime atsisakyti?

Ne, ne visai. Nors verslininkai Lietuvoje vis aktyviau raginami žiūrėti į Vakarus ir iš jų atkeliaujančias reklamos tendencijas, reikia pripažinti, kad televizija Lietuvoje – vis dar pats galingiausias kanalas, leidžiantis pasiekti mases – didžiausią auditoriją už mažiausius pinigus. Iš kitos pusės, reklamos karaliaus karūna laikosi netvirtai – nors TV reklamos apimtys išlieka didelės, interneto rinka turi kur kas daugiau erdvės augti. Labai svarbu įvertinti ir transliuojamos žinutės tikslą, pvz., jei jūsų dėmesys skiriamas žmogui iki 35 metų, televizija nėra tinkamiausias sprendimas. Lygiai taip pat, jei norite transliuoti 4–5 minučių filmukus, jų rodymas televizijoje būtų mažų mažiausiai nepelningas. „YouTube“ kanalas laimi ir tuomet, jei norite kuo tiksliau planuoti rinkodarą ir stebėti vartotojų elgesį. Vertindami bendruosius rinkos bruožus, ekspertai vieningai sutinka – jei siekiate didžiausios sėkmės, neturėtumėte apsiriboti vienu reklamos kanalu – ieškokite sprendimų, kurie pasiektų vartotoją daugiafunkcinių įrenginių eroje.