06
Vas

Kurie SEO kriterijai turi didžiausią įtaką svetainės pozicijoms paieškoje?

Kurie SEO kriterijai yra svarbiausi?

Galima drąsiai teigti, kad tinkamai atliekami SEO optimizavimo veiksmai užtikrina aukštesnes svetainės pozicijas natūraliuose paieškos sistemų rezultatuose. Tačiau paieškos sistemos nuolatos tobulina savo algoritmus, siekdamos pateikti naudotojams kuo tikslesnes nuorodas ir tuo pačiu apriboti juos nuo nevertingos, kenksmingos ar tik specialiai optimizavimui sukurtos informacijos.

Google teigia, kad jų paieškos rezultatų pateikimas priklauso net nuo 200 skirtingų kriterijų. Akivaizdu, kad ne visi kriterijai yra vienodai svarbūs, todėl prioritetinių SEO optimizavimo veiksmų pasirinkimas šiandien gali tapti rimtu galvosūkiu – kaip žinoti, kurie SEO kriterijai turi didžiausią įtaką ir kuriems svetainės SEO optimizavimo veiksmams derėtų skirti didžiausią dėmesį?

Šiame straipsnyje apžvelgiami ir įvertinami 9 svarbiausi SEO optimizavimo kriterijai, nuo kurių svetainės pateikimas natūraliuose paieškos rezultatuose priklauso labiausiai.

Kurie SEO kriterijai turi didžiausią įtaką svetainės pozicijoms paieškoje?
Svarbiausi SEO optimizavimo kriterijai

Atgalinės nuorodos

Atgalinių nuorodų kiekis (18 %)
Į Jūsų svetainės puslapius nukreipiančios nuorodos turi didžiulę įtaką jos pozicijoms paieškos rezultatuose. Atgalinė nuoroda – tai tartum „balsas“ už Jūsų svetainės puslapį, todėl ilgą laiką atgalinių nuorodų skaičius buvo pats svarbiausias vertinimo kriterijus. Tačiau, laikui bėgant, paieškos sistemos išmoko atskirti nekokybiškas ar tik specialiai optimizavimui sukurtas nuorodas, todėl labai svarbu atminti, kad nuorodų kokybė yra ne mažiau svarbi už jų kiekybę.

Atgalinių nuorodų kokybė (14 %)
Atgalinių nuorodų kokybė yra ne mažiau svarbi nei jų bendras skaičius. Kokybiškos nuorodos tikrai pagerins Jūsų svetainės pozicijas paieškoje, tuo tarpu prastos kokybės nuorodos gali ne tik pakenkti pozicijoms, bet kai kuriais atvejais net ir pašalinti Jūsų svetainę iš paieškos rezultatų.

Atgalinių nuorodų tekstai (9 %)
Atgalinių nuorodų tekstai gali būti labai įvairūs, pavyzdžiui, nuoroda į puslapį http://www.elts.lt/seo/kurie-seo-kriterijai-turi-didziausia-itaka-svetaines-pozicijoms-paieskoje kitoje svetainėje gali būti pateikta taip:

Atgalinės nuorodos taps efektyvios, jeigu bus talpinamos su nukreipimo puslapiu susijusiame turinyje, o nuorodų tekstuose bus naudojamos su nukreipimo puslapiu susijusios raktinės frazės. Tačiau svarbu nuorodų tekstuose nenaudoti tų pačių raktinių frazių per daug dažnai, kadangi galima sulaukti Google nuobaudos. Optimalus sprendimas – originalus tekstas, apibūdinantis konkretų pasiūlymą, prekę ar paslaugą, išreiškiantis jos naudą ir privalumus.

Svetainės turinys

Turinio atitiktis (19 %)
Nenuostabu, kad aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose turės puslapiai, kuriuose pristatomas unikalus ir naudotojo užklausą atitinkantis turinys. Tačiau būtina atminti, kad  puslapis, detaliau pristatantis vieną konkrečią temą, paieškos sistemoje bus įvertintas geriau už abstraktų ir nepakankamai nuodugniai konkrečią temą apibūdinantį puslapį.

Daugiau informacijos apie tai rasite kitame mūsų straipsnyje: Kodėl svetainės turinio kokybė yra svarbiau už kiekybę? 

Turinio apimtis (3 %)
Turinio apimtis taip pat yra pakankamai svarbus kriterijus, turintis įtakos puslapio pozicijoms paieškoje. Yra nuomonė, kad puslapio apimtis turi būti ne mažesnė nei 2000 simbolių, tačiau iš tiesų konkrečios sėkmės formulės nėra – „optimali turinio apimtis“ skirtingos tematikos puslapiuose gali būti skirtinga. Kiekvienu atveju rekomenduojama atsižvelgti į pagal tas pačias raktines frazes aukštas pozicijas užimančių kitų svetainių puslapių turinį.

Naudotojų patirtis

Paspaudimų rodiklis (11 %)
Kai kurie atlikti tyrimai rodo, kad paieškos rezultatų parodymų ir paspaudimų santykis turi labai svarbią įtaką svetainės pozicijoms. Pavyzdžiui, jeigu pirmojo rezultato paspaudimų rodiklis bus žemesnis už antro ar trečio rezultato, pirmojo rezultato pozicija laikui bėgant gali būti prarasta. Būtina prisiminti, kad paspaudimų rodikliui įtakos turi ne tik konkreti pozicija, bet ir rezultato puslapio antraštės ir aprašymo tekstas, kuris turi būti informatyvus ir skatinantis naudotoją veiksmui.

Socialiniai tinklai (7 %)
Diskusijos dėl socialinių tinklų įtakos paieškos rezultatams vyksta nuolatos. Atlikti tyrimai parodė, kad puslapių, kurių nuorodomis dažniau dalinamasi socialiniuose tinkluose, pozicijos paieškos rezultatuose buvo aukštesnės. Todėl svarbu ne tik tinkamai pristatyti savo verslą pagrindiniuose socialiniuose tinkluose (Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Pinterest), bet ir sukurti savo svetainės lankytojams funkcijas lengvai pasidalinti svetainės turiniu.

Techniniai kriterijai

Pritaikymas mobiliesiems (12 %)
Google nurodo, kad daugiau nei pusė visų paieškų atliekama iš mobiliųjų įrenginių, todėl svetainės suderinamumas su mobiliaisiais įrenginiais yra labai svarbus. Siekiant aukštesnių pozicijų paieškos rezultatuose, Jūsų svetainė turi būti tinkamai optimizuota ir pritaikyta mobiliems įrenginiams.

Daugiau informacijos apie tai rasite kitame mūsų straipsnyje: Google Mobile-First Index bandymai – kaip pasikeis mobiliems įrenginiams nepritaikytų svetainių indeksavimas

Savo svetainės Google Mobile-Friendly testą galite atlikti šiame puslapyje.

Krovimosi greitis (7 %)
Puslapio krovimosi greitis taip pat yra svarbus rodiklis, turintis įtakos svetainės pozicijoms paieškos rezultatuose. Užtikrindami greitą svetainės puslapių užsikrovimą, galite tikėtis aukštesnių pozicijų paieškoje, didesnio lankytojų dėmesio ir aktyvesnių naudotojų veiksmų. Rekomenduojamas svetainės užsikrovimo greitis neturėtų viršyti 2 sekundžių.

Savo svetainės Google PageSpeed Insights testą galite atlikti šiame puslapyje.


Šiame straipsnyje esanti informacija pateikta iš žemiau nurodyto šaltinio: