15
Spa

2019 metų „Instagram“ rinkodaros tendencijos

„Instagram“ ateitis

Ar artėjant 2019-tiesiems galvojote apie tai, kaip keisis „Instagram“ rinkodara?

Praktika rodo, kad „Instagram“ funkcijos ir galimybės keičiasi taip dažnai ir taip greitai, kad suplanuoti rinkodaros biudžetą gali būti gerokai sunkiau, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Vis dėlto, stebint „Instagram“ naudotojų patirtį, augantį populiarumą naujiems filtrams ar vaizdo įrašų formatams, galime kalbėti apie penkias pagrindines tendencijas, šiuo metu formuojančias „Instagram“ rinkodaros ateitį.

„Instagram“ tendencija Nr.1: vertikalus vaizdo įrašas („Vertical Video“)

Pamenate, kai vertikalus vaizdo įrašas buvo laikomas prastu pasirinkimu? Jei tokį įrašą būtumėte paskelbę savo „Facebook“ paskyroje, būtumėte sulaukę pašaipių komentarų, raginančių pasukti kamerą.

Tačiau nuo to laiko daug kas pasikeitė – dabar vertikalus vaizdo įrašas yra ne tik priimtina, bet ir madinga „Instagram“ tendencija! Netradicinio formato įrašai karaliauja visame tinkle – nuo „Instagram Live“ ar „Instagram Stories“ iki IGTV, pamažu apimdami ir kitas platformas, tarp jų – „YouTube“ bei „Vimeo“.

Akivaizdu, kad vertikalūs vaizdo įrašai niekur nesitrauks, todėl pats metas išmokti juos kurti ir su jais dirbti!

„Instagram“ tendencija Nr.2: AR filtrai „Instagram“ istorijose („AR Filters“)

Šiais metais vykusioje „Facebook“ F8 konferencijoje pagrindinis dalyvių dėmesys buvo skiriamas papildytai (AR) ir virtualiai (VR) realybei. Nors tai gali skambėti kaip futuristinė technologija, iš tiesų su papildyta realybe susiduriame praktiškai kiekvieną dieną.

Visiems puikiai žinomi „Instagram“ veidų filtrai yra puikus pavyzdys, kaip papildyta tikrovė gali prisiderinti prie mūsų gyvenimo ir pasiūlyti unikalią patirtį. Nuo šiol nuomonės formuotojai („influenceriai“), kūrybininkai ir prekės ženklai galės kurti savo „Instagram“ filtrus, naudodami „Facebook“ „AR Studio“.

Tai nėra visiška naujiena. Mes jau matėme, kaip keli garsūs vardai – Rihanna ir Kylie Jenner – AR filtrus pritaikė savo „Instagram“ istorijose. Jų sukurti veido filtrai yra pasiekiami tik jų sekėjams, kurie gali atrakinti filtrą ir naudoti jį savo tikslams.

Rihanna sukūrė savo deimantais žėrintį filtrą, kuris atspindi ir garsiąją Rihannos dainos frazę („Shine bright like a diamond“). Asmenukių filtras buvo sukurtas, siekiant reklamuoti kasmetinį „Diamond Ball“ ir supažindinti sekėjus su „Clara Lionel Foundation“ paramos fondu.

Kylie Jenner turėjo visiškai kitą tikslą ir nusprendė padėti žmonėms surasti tinkamiausio atspalvio „Kylie Cosmetics“ lūpų dažus. Atrakinę specialų filtrą ir naudodami „Istagram“ kamerą, jūs galite „išbandyti“ lūpų dažų atspalvius ir išsirinkti produktą, atitinkantį jūsų poreikius. Šis filtras taip pat sukuria tankesnių blakstienų ir rausvesnių skruostų efektą.

Kaip „Instagram“ naudotojas jūs galite išbandyti visus filtrus, kuriuos savo istorijose naudoja jūsų sekami asmenys. Tai reiškia, kad „Instagram“ AR filtrai yra sukurti taip, kad labai greitai apimtų milžinišką auditoriją – į tai ir turėtumėte atkreipti savo dėmesį!

„Instagram“ tendencija Nr.3: „Instagram“ tinklui kuriami „Offline Events“

2018 m. viena didžiausių „Instagram“ tendencijų buvo populiariųjų prekių ženklų sprendimas kviesti nuomonės formuotojus („influencerius“) atostogauti ir gerai praleisti laiką. Kodėl? Nes tai itin paprastas (tačiau gana brangus) būdas kurti epinį „Instagram“ turinį, kuris padeda pelnyti ne tik milžinišką sekėjų susidomėjimą, bet ir užtikrina gerokai išaugusius prekių ir produktų pardavimo rodiklius.

Tokios kompanijos, kaip „Revolve“, „Benefit“ ir „Boohoo“ kvietė nedideles (ir gana griežtai kuruojamas) „Insagtam“ nuomonės formuotojų grupeles atostogauti, siekdami gauti realios naudos iš jų sekėjų – socialiniame tinkle kuriamas linksmo, turtingo ir atsipalaidavusio žmogaus gyvenimo būdas ragino sekėjus ne tik stebėti jų nuotykius, bet ir nusipirkti viską, ką „influenceriai“ reklamuoja.

Kitas stipriai išpopuliarėjęs sprendimas – vietų, sukurtų specialiai tobulam „Instagram“ kadrui, kūrimas. Milžiniško dėmesio sulaukusi tendencija tikrai neketina trauktis. Dabar jau puikiai žinomos JAV lankytinos vietos – „Ice Cream“ muziejus ar „Color Factory“ – pritraukė tūkstančius lankytojų, kurie yra pasiruošę sumokėti už smagiai praleistą laiką ir „Instagram“ vertus kadrus.

Praktika rodo, kad vis daugiau prekės ženklų sujungia šias dvi tendencijas, siūlydami pramogas ir išskirtinai patrauklų „Instagram“ turinį. Kitaip sakant, jei sugebėsite pasiūlyti „Instagram“ nuotraukos vertą patirtį, pritrauksite ne tik daugiau sekėjų, bet ir generuosite aukštesnius prekių ar produktų pardavimo rezultatus.

Į savo verslą pasižiūrėkite iš „Instagram“ perspektyvos: jei klientas yra jūsų renginyje ar jūsų parduotuvėje ir čia mato „Instagram“ nuotraukos vertą akimirką, jis bus laimingas galėdamas tuo pasidalinti savo „Instagram“ kanale ir, pažymėdamas jūsų prekės ženklą nuotraukoje, antraštėje ar aprašyme, įkvėps savo sekėjus artimiau susipažinti su jūsų verslu. Puikus to pavyzdys – Toronte esantis kokteilių baras „Her Majesty’s Pleasure“. Pridėdami mielą neoninį užrašą ir kelis klasikinius telefonus gerai apšviestoje vietoje, savo barui jie suteikė „Instagram“ būdingo žavesio ir pritraukė daugiau lankytojų, norinčių pasidalinti akimirkos jaukumu. Specialiai „Instagram“ sukurtas dekoras padėjo barui išauginti „Instagram“ sekėjų skaičių iki 26 000, kas mažam verslui yra labai įspūdinga!

„Instagram“ tendencija Nr.4: patogus apsipirkimas „Instagram“ tinkle

Per 2018 m. „Instagram“ pasiūlė daugybę apsipirkimo funkcijų ir, akivaizdu, neketina šiuo klausimu sustoti. Be jau įprasto prekių ar produktų žymėjimo „Instagram“ įraše, dabar galite žymėti produktus ir „Instagram“ istorijoje bei įsigyti rekomenduojamus produktus, naudodami naująjį  „Shopping“ tab‘ą „Explore“ puslapyje.

Rinkodaros specialistei Taylor Loren pasikalbėjus su trijų populiarių „Instagram“ prekių ženklų socialinės žiniasklaidos vadovais ir pasidomėjus, kokia „Instagram“ funkcija šiuo metu yra pati naudingiausia – produktų žymėjimas, „swipe up“ ar apsipirkimas, naudojant pateiktą nuorodą – paaiškėjo, kad visi turėjo skirtingus atsakymus. Kitaip sakant, kalbant apie pardavimus, šiuo metu negalime išskirti vienos pagrindinės „Instagram“ funkcijos.

Kiekvienas prekės ženklas ir kiekviena auditorija yra skirtingi ir reikalaujantys individualaus dėmesio, todėl labai svarbu išbandyti visas funkcijas, kad sužinotumėte, kas tinka jūsų verslui ir jūsų „Instagram“ paskyrai. Būtent tai ir turėtumėte padaryti, kad 2019 metus pasitiktumėte su apgalvotu rinkodaros planu!

„Instagram“ tendencija Nr.5: „Instagram“ istorijų skelbimai („Instagram Stories Ads“)

Manoma, kad 2019 metais pagrindinė „Instagram“ tendencija bus „Instagram“ istorijų skelbimai. Kiekvieną dieną „Instagram“ istorijas žiūri 400 milijonų žmonių, o „Facebook“ reklamos kainos tendencingai auga, todėl visiškai natūralu, kad prekės ženklai nori rasti naują, pigesnį ir nemažiau reikšmingą reklamos kanalą.

Ir nors reklama „Instagram“ istorijose auga, tai vis dar yra nauja ir daugelio verslų neišbandyta sritis. Todėl dabar pats laikas pradėti dirbti su skirtingais „Instagram“ istorijų formatais, kad galėtumėte rasti tai, kas tinka jūsų verslui, kol tai nėra brangu, o jūsų konkurentai vis dar miega.

Nors ši sritis reikalauja daugybės bandymų, kartais viskas yra kur kas paprasčiau, nei atrodo. Puikus to pavyzdys „Revolve“ kompanija, kuriai prireikė minimalių pastangų, kad savo skelbimu atkreiptų klientų dėmesį ir savo prekės ženklui suteiktų daugiau natūralumo. Užuot ieškoję originalios nuotraukos ar specialiai apdirbę turimas fotografijas, kompanija, apgalvotai derindama spalvas, pridėjo juostas nuotraukos viršuje ir apačioje. Tuo pačiu, naudodama teksto, „emoji“ ir žmonių minėjimo funkcijas, šiam vaizdui suteikė daugiau natūralumo ir vizualinio ekologiškumo.

Atminkite, kad tuo metu, kai žmonės žiūri „Instagram“ istorijas, jie nori matyti kasdienius draugų įrašus, o ne profesionalius, aukštos kokybės reklaminius vaizdo įrašus, todėl, jei nenorite, kad žmonės nepraleistų jūsų skelbimo, rekomenduojame rinktis paprastesnius, kasdieniškesnius vaizdus ir atsisakyti įmantrių filtrų.


STRAIPSNYJE REMTASI ŽEMIAU ESANČIU ŠALTINIU: